Kiss Jenő

A gyakorló teológus gyakorolja a kapcsolatteremtést és a bizalomépítést, valamint a kapcsolat és a bizalom megőrzését, fenntartását. Alkalmazza a korábban elsajátított lelkigondozói ismereteket, begyakorolja és megerősíti a szakmai és személyes lelkigondozói kompetenciákat. Továbbá gyakorolja a saját tapasztalat alapján történő személyes és irányított tanulást, és beépíti ezt a tanulási formát a szolgálatába és az életébe, mint annak szerves részét.

A gyakorló teológus gyakorolja a kapcsolatteremtést és a bizalomépítést, valamint a kapcsolat és a bizalom megőrzését, fenntartását. Alkalmazza a korábban elsajátított lelkigondozói ismereteket, begyakorolja és megerősíti a szakmai és személyes lelkigondozói kompetenciákat. Továbbá gyakorolja a saját tapasztalat alapján történő személyes és irányított tanulást, és beépíti ezt a tanulási formát a szolgálatába és az életébe, mint annak szerves részét.

A gyakorló teológiai hallgató megismerkedik a gyülekezeti igehirdetés legkülönbözőbb alkalmaival, és betekintést nyer azok szerepébe, dinamikájába és a közöttük lévő összefüggésekbe. Alkalmazza a korábban elsajátított írásmagyarázati és homiletikai elméleteket, begyakorolja és megerősíti az írásmagyarázati és homiletikai kompetenciáikat; továbbá a gyakorolja a tapasztalat-alapú személyes és irányított tanulást, és beépíti ezt a tanulási formát a szolgálatába és az életébe.

A gyakorló teológiai hallgató megismerkedik a gyülekezeti igehirdetés legkülönbözőbb alkalmaival, és betekintést nyer azok szerepébe, dinamikájába és a közöttük lévő összefüggésekbe. Alkalmazza a korábban elsajátított írásmagyarázati és homiletikai elméleteket, begyakorolja és megerősíti az írásmagyarázati és homiletikai kompetenciáikat; továbbá a gyakorolja a tapasztalat-alapú személyes és irányított tanulást, és beépíti ezt a tanulási formát a szolgálatába és az életébe.

Az előadások megismertetik a hallgatóval a lelkigondozói kapcsolat/beszélgetés szakmai és személyi aspektusait. Első lépésben megalapozzák a lelkigondozói beszélgetés elméletét. Ennek érdekében körvonalazzák a releváns nyelvelméleteket (mediális nyelvhasználat, dialogikus nylvfilozófia)és a legfontosabb kommunikációs módozatokat (verbális, nonverbális, paraverbális), a releváns kommunikációs elméleteket (a kommunikáció különböző szintjeit, a tanzankcióanalízis koncepcióját) és a kommunikáció dinamikáját.

A reformáció fontossá tette a személyes hitvallást és a személyes kapcsolatot Istennel, Jézus Krisztussal. Az ember kilép a tömegből, és egyéni felelősséget visel hitéért, református identitásáért. Ennek immár fél évezrede. A konferencia szekciós beszélgetése arra keresi a választ, hogy milyen funkciót töltött be egykor és tölt be ma a katekézis a református identitás alakításában?

Az előadás rámutat azokra az alapvető teológiai és filozófiai nézetekre, amelyek a teremtett ember kapcsolati lényként definiálják és megkeresi, hogy milyen következményeik vannak ezeknek a nézeteknek a lelkigindozásra.

Az előadás Thomas Long 1988-ban megjelent Preaching and the literary forms of the Bible című könyvét mutatja be és gondolja tovább.

Pages

Subscribe to Kiss Jenő