Lelkészi formálódás I
A diákot felkészíteni a lelkigondozói munkára: az elmélet megtanulása mellett a lelkigondozói magatartás elsajátítása. Ennek része kell legyen a saját személyiségével való szembenézés (gyengeségek és erősségek egyaránt). A csoportmunka része: kommunikációs, önismereti és személyiségfejlesztő gyakorlatok, amit kiegészít a négyszemközti konzultálás.
Competences
Specific competences
A csoportos munkában való aktív részvétel. Az önismereti gyakorlatok eredményének beépítése az önelemzésbe. A személyiségfejlődés folyamatának tudatos követése. Legyen képes a lekészi hivatás önreflexív értelmezésére.Course structure
Total estimated time
Classroom study | Course | Seminar | Practice | |
---|---|---|---|---|
2 hours/week | 1 | 1 | 0 | |
28 hours/semester | 14 | 14 | 0 |
Individual study | Hours/sem | |||
---|---|---|---|---|
Total estimated time | 68 | |||
Studying course notes and bibliography | 16 | |||
Further documentation in libraries, electronic platforms, or on the field | 12 | |||
Preparing essays, papers, or documentation | 10 | |||
Personal tutoring | 2 | |||
Total individual study | 40 |
Examination
A vizsgára való jelentkezés előfeltétele az órákon való részvétel. A végleges eredmény alakulása: 20% órai aktivitás és 80% záróvizsga eredménye.
Bibliography
Book
- (1998): A lélek egészségkönyve. Budapest: Kossuth Kiadó, 1-608 old.
- (2005): Sorsdöntő találkozások: szülők és gyermekek. Mesterkurzus . Kaposvár: Saxum Bt- Affarone Kft., 1-192 old.
- (2006): Az óvoda és az első iskolai évek- a pszichológus szemével. Az élet dolgai . Kaposvár: Saxum Kiadó Bt., 1-208 old.
- (2011): A serdülés gyötrelmei. Kérdések és válaszok . Debrecen: Saxum Könyvkiadó, 1-176 old.
- (2003): Tanulmányok a vallás és lélektan határterületeiről. Lelki jelenségek és zavarok . Budapest: Semmelweis Egyetem TF- Párbeszéd (Dialógus) Alapítvány, 1-383 old.